Εκπαιδευτικό Προσωπικό

ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΗΝΑΚΗΣ

Βιογραφικό

Ο Νικόλαος Δημηνάκης γεννήθηκε το 1981 στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται ενεργά με τη μουσική μέσα από την επιστημονική έρευνα, την συναυλιακή δραστηριότητα και τη διδασκαλία.

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. όπου εκπονεί και το διδακτορικό του στον τομέα της συστηματικής μουσικολογίας. Στο ίδιο εκπαιδευτικό ίδρυμα παραδίδει από το 2014 τα μαθήματα“Ντιντζερίντου: «πρωτόγονοι» ήχοι και η εξέλιξη τους” , “Αρμονία Ι” και “Αρμονία ΙΙ” αντίστοιχα, ενώ έχει παρουσιάσει και δημοσιεύσει άρθρα του σε πρακτικά διεθνών μουσικολογικών συνεδρίων

 Είναι κάτοχος πτυχίου αντίστιξης (τάξη: Κ. Τσούγκρα), καθώς και του πρώτου αναγνωρισμένου διπλώματος σαξοφώνου (τάξη: Θ. Σωτηριάδη) από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

 Συνεργάστηκε σε αρκετές παραστάσεις με το Μέγαρο Μουσικής και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα υπήρξε μέλος ποικίλων και ετερόκλιτων μουσικών σχημάτων της Θεσσαλονίκης, καλύπτοντας εμπειρικά ένα ευρύ φάσμα μουσικών ιδιωμάτων. Ειδικά δε, η συμμετοχή του (2003-2009) στο “Μακεδονικό Κουαρτέτο Σαξοφώνων” (ιδρυτής: Θ. Σωτηριάδης) του πρόσφερε σημαντικές εμπειρίες που συντέλεσαν τα μέγιστα στην παιδαγωγική και επαγγελματική του κατάρτιση

 Στα άμεσα ενδιαφέροντα του είναι η μελέτη της φωνητικής τεχνικές beatbox και παράλληλα η συνδυασμένη εφαρμογή της κυρίως σε πνευστά όργανα (φλάουτο, σαξόφωνα, ντιντζερίντου, κ.α.). Από το 2014 έχει δημιουργήσει έναν κορμό πρωτότυπων συνθέσεων που πλέον ξεπερνούν τα είκοσι έργα.

 Ολοκληρώνοντας, δραστηριοποιείται ως μόνιμος καθηγητής μουσικής, όπου μεταξύ άλλων μέσα από τη διδασκαλία της τεχνικής beatbox και του αυστραλιανού didjeridou σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σκοπό έχει την ανάπτυξη ποικίλων συνδυαστικών τεχνικών δεξιοτήτων (πειραματισμός με φωνητικές τεχνικές και ηχοχρώματα, εναλλακτικοί τρόποι παραγωγής ήχου, κυκλική αναπνοή, κ.α.) μέσα από το πρίσμα του αυτοσχεδιασμού αλλά και την παραγωγή πρωτότυπων μουσικών συνθέσεων.

Για το σεμινάριο:

Το beatbox είναι μία φωνητική τεχνική που κυριολεκτικά μεταφράζεται ως “κουτί του ρυθμού” και ουσιαστικά αναφέρεται στο στόμα του εκτελεστή. Με αυτή την ονομασία/ορολογία είναι ιστορικά καταγεγραμμένη η εξέλιξη του από μία τεχνική ρυθμικής πλαισίωσης ενός underground μουσικού ιδιώματος (hip-hop δεκαετίας 80’) σε ένα δυναμικά εξελισσόμενο και πλέον ολοκληρωμένο πλαίσιο καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας. Ωστόσο, ο όρος beatbox λειτουργεί και ως ένα γενικότερο umbrella term, που συμπεριλαμβάνει και ομαδοποιεί πολλές άλλες τεχνικές παραγωγής ήχου, ως απόρροια πειραματισμού διαφόρων λαών σε ποικίλες ιστορικές τους περιόδους. Κατ’ επέκταση, το beatbox αποτελεί μία ακόμα προέκταση της “ανάγκης” του ανθρώπου να πειραματιστεί με τους ήχους του εκάστοτε περιβάλλοντός του και να τους εντάξει σταδιακά σε μία πιο έντεχνη δομή.

Η σχετική τοποθέτηση σκοπό έχει να παρουσιάσει στο ακροατήριο την φιλοσοφία αυτού του ηχητικού συνδυασμού μέσω ζωντανής μουσικής δράσης και βιωματικής συμμετοχής. Στο πρώτο μέρος της παρουσίασης θα υπάρξει εξήγηση των τεχνικών καθώς και πρακτική εφαρμογή τους σε πρωτότυπες συνθέσεις που περιλαμβάνουν την χρήση beatbox σε αερόφωνα όργανα. Συγκεκριμένα, θα ακουστούν τα έργα:

  1. 4 Drops in my Flutebox”(beatbox & φλάουτο)

  2. BeaStbox Didjeridou”(beatbox &pvc ντιντζερίντου)

  3. Latama Tzoria”(beatbox & βαρύτονο σαξόφωνο)

  4. Urban Herder”(beatbox & διπλός αυλός)

  5. Butterflies in Full Score / Butter Flies in Fool’s Core”(beatbox & μελόντικα)

 Στο δεύτερο μέρος της παρουσίασης θα λάβει χώρα η εξάσκηση στην τεχνική beatbox μέσα από απλά ηχοχρώματα που παράγονται από την κρούση βασικών τμημάτων ενόςdrum set (kick drum, snare drum, hi-hat, κ.α.) αλλά καιμέσα από ποικίλες παιδαγωγικές διεργασίες ή/και ομαδικές δραστηριότητες.

Scroll to Top